به گزارش همشهریآنلاین، مهدی پیرهادی و پرویز سروری اعضای شورای اسلامی شهر تهران با حضور در سازمان پسماند شهرداری تهران ضمن بازدید از سامانه رصد و پایش خودروهای جمعآوری پسماند در جریان آخرین وضعیت اقدامات و پروژههای این سازمان قرار گرفتند.
در ابتدای این بازدید رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در گزارشی به عملکرد فعالیتهای سازمان پرداخت.محمدی در ادامه با اشاره به پروژههای کلیدی مانند راهاندازی فاز اول و دوم شهرک بازیافت، تقویت طرح تفکیک پسماند از مبدأ و چگونگی روند انعقاد قرارداد با پیمانکاران اشاره کرد و گفت: بهرغم وجود چالشها و موانع پیش روی سازمان، ما همواره بر اجرای دقیق پروژهها و بهبود فرایندهای موجود تأکید داریم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: افزایش بهرهوری از منابع، کاهش اثرات مخرب زیست محیطی و ارتقای کیفیت خدمات از اولویتهای اصلی سازمان است و حمایت هرچه بیشتر شورای اسلامی شهر تهران و سایر سازمانهای مرتبط موجب تسریع در اجرای طرحهای جاری و تقویت زیرساختها خواهد شد.
محمدی در ادامه نقش سامانههای هوشمند و فناوریهای نوین در بهبود عملکرد مدیریت پسماند را دارای اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: پیادهسازی سامانههای پایش و موقعیتیابی ناوگان حملونقل پسماندهای شهری مانند AVLS گام بزرگی در کاهش هزینهها و افزایش کارایی خدمات شهری بود که در این دوره مدیریت شهری به سازمان مدیریت پسماند اضافه شد.وی ادامه داد: تعامل سازنده با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیتهای نوآورانه این بخش در اجرای پروژههای کلان مانند شهرک بازیافت که در مرحله ساخت است و بهزودی افتتاح میشود میتواند مسیر دستیابی به اهداف توسعه پایدار شهری را هموارتر کند.
مهدی پیرهادی در این بازدید با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت پسماند بر اهمیت بحث نظافت شهری و رفتوروب همچنین لزوم همافزایی بین سازمانهای مختلف تأکید کرد و گفت: ضمن تشکر از زحمات خادمین شهر باید توجه داشت که عملکرد کنونی هنوز با استانداردهای مطلوب فاصله دارد.عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به نقش شهروندان در تفکیک پسماند از مبدأ اشاره و خواستار توجه بیشتر به آموزش عمومی و فرهنگسازی در زمینه کاهش تولید پسماند، جداسازی و استفاده مجدد از پسماندهای قابلبازیافت شد.
پرویز سروری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران، ضمن قدردانی از گستردگی فعالیتها و اهمیت اقدامات سازمان مدیریت پسماند، ضرورت رسانهای کردن این خدمات را خاطرنشان کرد و افزود: در کنار رسانههای مکتوب میبایست از ظرفیتهای فضای مجازی برای اطلاعرسانی و جلب مشارکت مردمی استفاده بیشتری شود.وی تصریح کرد: آگاهی شهروندان از خدمات شبانهروزی سازمان میتواند نقش بسزایی در افزایش رضایت عمومی شهروندان و تقویت مشارکت آنان داشته باشد.
نظر شما